godlo2                             

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Augustowie

I Liceum Ogólnokształcące im. Grzegorza Piramowicza

Gimnazjum Nr 4  

                              logomale120
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22

Jak zatrzymać chwile te...,

czyli historia 85 lat Szkoły w muzycznych i tanecznych przebojach

15.10.2012 r. z okazji Dnia Edukacji Narodowej teatr szkolny Res Humanae dwukrotnie wystawił spektakl Jak zatrzymać chwile te…, czyli historia szkoły w muzycznych i tanecznych przebojach. Widowisko z udziałem prawie pięćdziesięciu wykonawców obejrzeli goście w czasie uroczystości powiatowych oraz uczniowie naszej szkoły. Po raz kolejny po zakamarkach wspomnień oprowadzał Patron Szkoły Grzegorz Piramowicz (w tej roli Krystian Sołtys), który znakomicie odnajdował się w realiach kolejnych generacji uczniów, gdyż jak sam stwierdził: trzeba się uczyć. Odnalazł się zarówno w międzywojennym tangu, tańczonym na pierwszym w historii szkoły balu maturalnym w 1939 roku, twiście lat sześćdziesiątych ubiegłego stulecia czy nawet, wbrew temu, co mówił, we współczesnym hip–hopie, zatańczonym brawurowo przez zespół przygotowany przez panią Sandrę Galicką (absolwentkę naszego liceum) i pana Krzysztofa Smoleńskiego. Wspierali go w charakterystycznych strojach reprezentanci czterech pokoleń uczniów naszej szkoły: pradziadek Leon - uczeń liceum międzywojennego (Adrian Smykowski), babcia Emilia - lata sześćdziesiąte XX wieku (Emilia Roszkowska), mama Gabriela - pokolenie końca dwudziestego wieku (Gabriela Maksimowska) oraz córeczka Agnieszka - gimnazjalistka XX1 wieku (Agnieszka Hintertan). 85 lat historii szkoły pomagał odliczać kalendarz przygotowany przez panią Joannę Hejduk.

Czytaj dalej: Jak zatrzymać...

Szkolny turniej jednego wiersza

W ramach Szkolnego Tygodnia Kultury i Nauki AD 2012 odbył się konkurs poetycki. Poniżej prezentujemy jego wyniki oraz próbki twórczości naszych uczniów.

 

POZIOM LICEALNY

wiersze pisane w ciągu godziny

Zadanie: motywy do wykorzystania w wierszu (przynajmniej jeden): lustro, ja - nie ja, teatr

Czytaj dalej: Szkolny turniej...

Kowal, pieniądze i gwiazdy

„Kowal, pieniądze i gwiazdy” Jerzego Szaniawskiego w wykonaniu szkolnego teatru „RES HUMANAE”

Październik 2011 roku, siedziba teatru

Do sali teatru szkolnego na zaproszenie opiekuna „Res Humanae” pani Bożeny Bendig zawitał interesujący gość. Był to Bohdan Poręba, reżyser filmowy i teatralny. Na wstępie usłyszeliśmy znamienne słowa: "Będziemy współpracować!". Każdy, czy to „reshuman”, czy „reshumanica”, musiał się zaprezentować od jak najlepszej strony. Recytacjom nie było końca, spotkanie zakończyło się w późnych godzinach wieczornych. Ten dzień odmienił na rok nasze teatralne życie.

Tak wyglądały początki współpracy teatru z reżyserem Bohdanem Porębą. W demokratycznych wyborach ustaliliśmy, że realizowanym w tym roku spektaklem będzie "Kowal pieniądze i gwiazdy" Jerzego Szaniawskiego. "Kowal..." to historia godnego człowieka niewinnie posądzonego o dokonanie haniebnego czynu. Jak w prawdziwych tragediach antycznych, tak i tu cały świat sprzymierza się przeciwko głównemu bohaterowi. Sztuka spodobała się nam, mimo że pierwotnie planowaliśmy pracę nad tekstem naszego starszego kolegi Pawła Leszkowicza „Trzy królestwa”. Zgodziliśmy się z opinią specjalisty: „Żeby bawić się w teatr abstrakcji, najpierw należy nauczyć się grać w sztukach realistycznych!”. Powoli odkrywaliśmy artyzm i głębię spektaklu, niezwykłej opowieści o złożoności ludzkich losów, relacjach rodzinnych, tęsknocie za wędrowaniem, o byciu artystą… Trudno jednym słowem określić, o czym pisał Szaniawski.

Czytaj dalej: Kowal, pieniądze...

Archimedes, fizyka - podsumowanie

W roku szkolnym 2011/2012 grupa uczniów z klasy IIB uczestniczyła w zajęciach koła naukowego z fizyki realizowanego w ramach projektu Archimedes.
Głównym celem zajęć było przeprowadzenie szeregu doświadczeń obejmujących różne zagadnienia z fizyki na poziomie szkoły średniej z wykorzystaniem sprzętu jaki otrzymały wszystkie szkoły uczestniczące w projekcie. Staraliśmy się nie tylko przeprowadzać eksperymenty, ale również opracowywać otrzymane wyniki.

Czytaj dalej: Archimedes,...

Projekty w ramach programu eTwinnig

logo etwinning

 

Od niedawna nasza szkoła zaczęła realizować projekty w ramach programu eTwinnig.  Na tę chwilę realizowane są 3 projekty międzynarodowe:

Czytaj dalej: Projekty w ramach...

Page 55 of 55